La Brăila Podul suspendat, la Isaccea Complexul de feribot „Orlovka”

O dată cu inceperea construirii Podului suspendat de la Brăila pe care il asteptăm cu mare interes de peste 30 de ani si administratia din Ucraina mai precis in zona districtului Reniysky, „Eurodor” au început pregătirile pentru refacerea drumului spre un viitor port sau un „Complex de feribot” la Dunăre spre România, mai precis la Isaccea din judetul Tulcea.

În raionul Reni (vis-a-vis cu orasul Isaccea) au început reparații majore a drumului care duce la viitorul feribot pe Dunăre. Acest drum este raportat de autostrada E-95 de la Reni din districtul Praskovya Bondarenko. De opt luni lucrătorii au început să revizuiască drumul care duce la feribotul „Orlovka” (Ucraina) – Isaccia- (România).

Pentru acest proiect au fost alocati 20.9 milioane de dolari din bugetul de stat. Oferta relevantă a fost câștigată și este implementată de către compania Evrodor LLC. „Transferurile interbugetare au fost primite de la bugetul regional, transferate la bugetul raional și trimise la consiliul satului Oryol la ultima ședință a consiliului raional Reni”, a spus Praskovia Bondarenko. După cum menționează finanțatorul-șef al raionului Reni, fondurile de mai sus sunt planificate să fie cheltuite în acest an, iar în anul următor vor fi cheltuite mai mult de 5 milioane de dolari. Trebuie remarcat faptul că ucrainienii au inceput construcția feribotului Orlovka – Isaccia de pe coasta ucraineană a Dunarii iar la Isaccea nu. Înainte de aceasta, Odesa Administrația Regională de Stat a transferat pentru acest „Complexul de feribot“ Orlovka , terenul pentru a fi concesionat pe 49 de ani, avand două loturi de teren în zona Reni – cu o suprafata de 5,6 hectare (pentru construirea unui punct de trecere a frontierei internaționale peste frontiera de stat) și o suprafață de 2,6 hectare de resurse de apă teren (pentru construcția de structuri hidraulice). Patru feriboturi cu o pescaj de 1,5 metri vor opera la trecere. Distanța dintre țărmurile ucrainene și cele românești la trecere va fi de aproximativ 900 de metri. Costul proiectului atinge peste 12 milioane de euro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *