„Sistemul bata-l vina” la Spitalul Clinic Judetean Braila

Cu ani… sau mai bine zis cu zeci de ani in urma, cunoscutul medic Dan Sabau, imi spunea „Cel mai bun medic din Braila, este trenul de Bucuresti”. Si viata mi-a confirmat acest lucru. Si am multe exemple pe care nu vreau sa le fac publice si vor ramane in sufletul meu pentru totdeauna. Dar iata ca azi a trebuit sa merg la medic specialist pentru un consult periodic pe care il fac de peste zece ani pentru boala de care sufar. M-am programat telefonic de acum doua luni si azi, 9 iulie 2024, de la ora 11.30, „am purces” a merge la medic.

Ajung la Spitalul Clinic Judetean de Urgenta Braila, urc la Receptie, prezint actele cu care trebuie sa intru la medicul specialist, si astept in fata ghiseului. Raspund la cateva intrebari si primesc o hartie A4 cu numarul de ordine, ora la care am sosit, cabinetul si etajul unde trebuie sa ajung. „Aveti numarul 40, urcati la etajul 1 la cabinetul xxx. Asteptati sa va anunte robotul cand va vine randul”. Este ora 12.08. Ma asez pe un scaun si privesc la tabelul de pe monitor unde sunt trecute specialitatile de la ambulator si numarul pacientilor care sunt inscrisi la acel medic de specialitate. Stau… astept sa fiu anuntat de robot (roboata-voce de femeie), dar nici un sunet. Pacientii intreba ce se intampla de nu suntem anuntati. La un moment dat suna un telefon si auzim cum una dintre „receptionere” din cele doua aflate de serviciu, anunta „Doamna X… va rog sa urcati la ORL”.

La cabinetul meu la care trebuie sa merg, tabelul de pe monitor imi arata cu rosu, ca al 33-lea pacient este intrat la medic. Ma gandesc… „Mai am sapte pacienti si intru si eu.  E… nu este bai, nu ma grabesc. Chiar daca afara este cuptor iar la receptie este acceptabil de racoare cu usile larg deschise, mai stau”.

Cel care se ocupa de programari vine la aparatul de aer conditionat si vorbeste cu agenta de paza asezata sa supravegheze pacientii chiar sub aparatul de aer conditionat. „Pai bine ma, aparatul asta e la 24 si d-aia nu are putere? Trebuia dat la mai rece!”. La care gardiana raspunde „Daca ii dam la mai rece, merge ce merge si se opreste. Da-te la o parte sa deschid usa sa se racoreasca aici”.

S-a facut de 12.30. Nimic. Nici un anunt de la robot sau receptionere nici pentru mine si nici pentru ceilalti pacienti. Vad ca la medicul meu, cifrele cresc si ajung  la pacientul cu numarul 39. Ma uit la monitor si spun cu bucurie, gata acum urmez eu. Deodata in loc de 40, apare 46. Lumea se impacienteaza si pacientii de la sectia respectiva urca scarile la etajul unu la cabinet. Eu ma ridic in picioare sa merg si eu dupa ei. Receptionera striga „Unde mergeti. Nu vedeti ca nu v-a venit randul sa urcati la cabinet! Stati jos”. Ma conformez si astept. Din cand in cand apare pe monitor la specialitatea mea 47, 48…. Receptionera iese din perimetrul ei de lucru cu niste hartii si urca scarile. O las si la intoarcere o intreb „Doamna! Auziti! Va rog frumos sa ma lamuriti daca acum este pacientul 48 eu care am numarul 40 cand intru la medic?”, „Pai… sunt doi medici si cifrele alea de sus sunt de la al doilea medic!”, ma lamureste ea. Eu ii spun. „Doamna daca sunt doi medici atunci logic ar fi sa fie doua rubrici pentru pacientii la care sunt programati! Nu?” „Da asa este dar dumneavoastra nu vedeti ca nu ne merge sistemul. Mai anuntam si noi pacientii de pe hol din cand in cand… cand ne anunta asistenta doctorilor”.

Intr-un final ma striga receptionera si imi spune „numarul 40 sa urce la etajul unu”. Urc, cand la usa medicului meu specialist doi pacienti care venise dupa mine, au reusit sa o „stearga nevazuti” pe scara sus stateau „tuturug” sa intre. Ii intreb „Ce numar sunteti?”, „Pai 48!” imi raspunde o doamna. Cum de ati ajuns inaintea mea ca eu am numarul 40?”, „Pai daca am vazut ca pe monitor a aparul 45 atunci am fugit pe scari si am venit aici”. Mai asteptam un pic si iese din cabinet o alta doamna careia a trebuit sa astepte sa ii faca reteta deoarece calculatorul medicului nu prea mergea. O intreb „Ce numar sunteti?” „Da, eu sunt 47 dar am terminat. Astept reteta!”. Si uite asa cu nervi intinsi la maxim, ma aud strigat sa intru la medicul specialist dupa aproape o ora si un sfert de asteptare. Ca de… asa este la Braila. De ce sa mearga treburile cum trebuie si mai ales cand este vorba de sanatate? Important este sa treaca ziua, chiar daca tabela monitorului mai da rateuri. Probabil din cauza caniculei. Ca de „roboata” care anunta vocal „Pacientul cu numarul X sa se prezinte la …. (sectia nu se aude deloc- decalaj de volum la inregistrare) este defect de la inaugurarea receptiei spitalului judetean. Acum a amutit de tot.

20240709_13090620240709_120612

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *